Ara
  • Fi Dental

SAĞLIĞINIZ İÇİN TÜM ÖNLEMLERİMİZİ ALDIK

Fi dental’de tüm personelimiz aşılanmıştır. Neredeyse 1 yıllık Covid-19 mücadele dönende aldığımız önlemler sayesinde hiçbir Covid-19 vakası yaşanmamıştır.

- Her saate sadece 1 randevu alıyoruz.

-Randevular arasında etkinliği kanıtlanmış yüzey ve hava dezenfeksiyon sistemleri kullanıyoruz.

- Tüm personelimiz 3M N95 maskeler kullanmakatadırlar.

Fi dental’de etkili enfeksiyon kontrol yöntemleri Covid-19 öncesi ve sürecinde taviz verilmeden devam etmektedir. Enfeksiyon kontrolü uygun malzemelerin, doğru tekniklerle steril edilmesi ve standartlara uygun ortam dezenfeksiyonu yapılması esasına dayanmaktadır. Amaç sizleri ve bizleri enfeksiyon riskinden korumaktır. Fi dental ‘de enfeksiyon kontrolü yönetimi için cdc (centers for disease control) evrensel konsepti

benimsenmiştir.

Sağlık bakanlığı standartlarına göre hasta kullanım alanları zemini kolay temizlenebilir ve dezenfekte edilebilir bir malzeme ile kaplanmalıdır. Buna uygun olarak antistatik, antibakteriyel, homojen epoksi kaplamal kullanılmıştır. Antistatik epoksi kaplamalar bilinen en hijyenik, en uzun ömürlü kaplamalardır. Klinik tezgahları da toz birikmesini önleyecek, periyodik yıkamalara dayanıklı, genel temizlik malzemelerinden etkilenmeyecek şekilde yapılmıştır.

Yüksek kullanıcı toleransına sahip, aldehit içermeyen solüsyonlar ile tüm klinik yüzeyleri dezenfekte edilmektedir.Yeterli şekilde aydınlatılma ve havalandırılma standartına uyum sağlayan ortam ile riski mininmalize ediyoruz. Bariyer ekipmanlar olarak adlandırdığımız eldiven, koruyucu giysiler, maske ve koruyucu gözlük kullanılmaktadır. Hasta önlüğü, tükürük emici, röntgen poşeti gibi tüm sık tüketim malzemeleri tek kullanımlıktır.

Alet sterilizasyon işlemleri temizlik, paketleme, sterilizasyon uygulaması ve dağıtım-kullanım aşamalarını içerir. İlk aşamada ultrasonik temizleyiciler sayesinde aletlerin temizliği yapılır.

Otoklav cihazı tedaviler sırasında kullanılan aletleri ve ekipmanı yüksek ısıda buhar kullanarak sterilize eden bir cihazdır. Bu işlem tüm bakteri, mantar ve virüslerin yok edilmesi demektir.

Sterilizasyon ve dezenfeksiyonu tamamen teknik olarak açıklamaya çalışsak dahi hekimin etik ve vicdani yaklaşımı son belirleyici noktadır. Covıd-19 sürecinde acil başvuran hastalarımızdan hijyen konusundaki hassasiyetimizi takdir eden bir çok geri bildirimler aldık.

Son Paylaşımlar